Είναι γεγονός πως η πανδημία ανέδειξε μια νέα πραγματικότητα, με τους καταναλωτές να αλλάζουν συνήθειες και να εντάσσονται όλο και περισσότερο στην ψηφιακή εποχή. Παράλληλα, η εντυπωσιακή αύξηση του e-commerce και η μειωμένη επισκεψιμότητα στα φυσικά καταστήματα (είτε εξαιτίας του lockdown είτε λόγω μιας σειράς άλλων περιορισμών – μετακίνηση, μάσκες κλπ.), άλλαξαν τις μορφές της Επικοινωνίας.
Πριν τον Covid 19 ωστόσο, έχει προηγηθεί η ανάπτυξη μεγάλων πλατφορμών, η διεύρυνση του πεδίου δράσης των Omnichannel retailers, η επικράτηση του mobile commerce, η δρομολόγηση του livestreaming και φυσικά του Artificial Intelligence (Τεχνητή Νοημοσύνη) και του 5G που οδηγούν εκ των πραγμάτων στην επανεξέταση όλων των βασικών αρχών του marketing. Ως εκ τούτου οι περισσότερες επιχειρήσεις αναζήτησαν λύσεις στο Digital Marketing προκειμένου να μεταφέρουν το μήνυμά τους και προσέφυγαν σε νέους τρόπους προσέγγισης, προσαρμοσμένους στη «νέα κανονικότητα».
Σε σχέση με την τρέχουσα κατάσταση, εντοπίζονται δύο τύποι εταιρειών. Εκείνες που μπόρεσαν να αποδεχθούν έγκαιρα την σημερινή πραγματικότητα και εκείνες που καθυστέρησαν. Για να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση, πρέπει πρώτα να αποδεχθούμε την αλήθεια των πραγμάτων. Είναι αδήριτη ανάγκη να αποδεχθούμε τη νέα πραγματικότητα και να προσαρμοστούμε στα δεδομένα της, δημιουργώντας νέες προσεγγίσεις, προϊόντα ή επιχειρηματικά μοντέλα.
Ποιες όμως είναι οι νέες τάσεις που δημιουργήθηκαν; Πόσες από αυτές τις αλλαγές ήρθαν για να μείνουν; Τι μαθήματα πήραμε; Πόσο έτοιμη είναι η αγορά για ένα νέο κύμα; Αυτά -και πολλά ακόμη- ερωτήματα προβάλλουν επιτακτικά, με δεδομένη την αύξηση των κρουσμάτων και τη νέα έξαρση του κορονοϊού. Όλοι πλέον αναρωτιούνται: «Πόσο μόνιμες θα είναι αυτές οι αλλαγές;» και «πως θα επηρεάσουν το μέλλον μας;».
Η αλλαγή του τρόπου ζωής έχει ωθήσει τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο Διαδίκτυο από ό,τι πριν. Αρκετές εταιρείες κατάφεραν να αδράξουν την ευκαιρία και με τα κατάλληλα μηνύματα, είδαν σημαντική αύξηση στις πωλήσεις τους με έμφαση μάλιστα σε συγκεκριμένες αγορές. Αυτοί είναι οι πρωταθλητές!
Από την άλλη, brands τα οποία λειτουργούσαν παραδοσιακά offline, κατόρθωσαν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να προσαρμοστούν στη νέα αυτή πραγματικότητα, ενώ όσοι δεν υιοθέτησαν τις αλλαγές – γιατί προφανώς τις θεώρησαν πρόσκαιρες – βλέποντας το πως διαμορφώνεται η κατάσταση, ετοιμάζονται με εντατικούς ρυθμούς για την επόμενη μέρα.
Το τριήμερο 9ο e- Business & Social Media World θα είναι λίγο διαφορετικό από τα άλλα, αφού και εμείς θα προσαρμοστούμε στις συνθήκες με ένα Phygital Event στο οποίο θα μάθουμε για τις στρατηγικές που ακολούθησαν οι εταιρείες και τα agencies, προκειμένου να περάσουν τα μηνύματά τους την περίοδο της πανδημίας, σημαντικά case studies επιχειρήσεων που ξεχώρισαν για την καινοτομία και την εφευρετικότητά τους, τα νέα κανάλια τα οποία δημιουργήθηκαν ή αξιοποιήθηκαν, τις αλλαγές στο e-commerce, αλλά και τι είναι αυτό που θα ακολουθήσει, ώστε να συνεχίσουν οι επιχειρήσεις να έχουν την επιθυμητή αναγνωρισιμότητα και τις ανάλογες πωλήσεις.
Τέταρτη 23/09 : e-Business World
1η Ενότητα: e-Commerce – Facing the Problem!
Ο ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες έχει υπερδιπλασιαστεί και αυτό αποτελεί -τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή- μια από τις λίγες διαθέσιμες ευκαιρίες ανάκαμψης της επιχειρηματικότητας και κατ’ επέκταση της Οικονομίας. Το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι αναμφίβολα γεμάτο από καθημερινές συναρπαστικές αλλαγές και καινοτομίες, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους αγοραστές. Αυτό το κύμα αλλαγών, ήρθε να το επιτείνει η πανδημία και η επίδρασή της στην αγορά.
Πως παραμένει κανείς στην κορυφή σε μια αγορά που η αλλαγή είναι ο κανόνας; Τι μάθαμε από το lockdown; Ποιοι το αντιμετώπισαν σωστά και ποιοι λάθος; Ποιος παράγοντας ήταν ο αδύναμος κρίκος; Ποια ήταν τα σημαντικότερα λάθη και πως θα τα αποφύγουμε στο μέλλον;
Εξειδικευμένα στελέχη από όλους τους τομείς της αγοράς θα μιλήσουν για τις τρέχουσες εξελίξεις, τις νέες τάσεις, τους τρόπους αντιμετώπισης των δυσκολιών, αλλά και τις πλείστες ευκαιρίες που αναδύονται, σε όλη την αλυσίδα που σχετίζεται με το ηλεκτρονικό εμπόριο.
2η Ενοτητα: The CEO Perceptive – The Leaders View!
Οι πρωταθλητές, οι CEOs των μεγαλύτερων e-shops μιλούν εφ’ όλης της ύλης και απαντούν σε ερωτήσεις όπως: Πως και πόσο άμεσα αντιδράσατε στη διάρκεια του lockdown; Τι αλλαγές κάνατε; Αντιμετωπίσατε προβλήματα με τους συνεργάτες σας και ποια; Ποιες είναι οι κυρίαρχες τάσεις και το μέλλον της αγοράς; Ποιες είναι οι προοπτικές του διασυνοριακού εμπορίου; Ποια ήταν η εμπειρία του πελάτη; Πως έχετε προετοιμαστεί για την επόμενη μέρα;
Δεν είναι τυχαίο ότι ο μεγαλύτερος όγκος των πωλήσεων στη διάρκεια του lockdown κατευθύνθηκε στους leaders της αγοράς. Σε αυτή την ενότητα θα δούμε τι κάνουν διαφορετικά και ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας τους!
3η Ενότητα: Data Analytics & Marketing – The new consumer behavior
Καθώς αναπτύσσονται καινοτόμες Τεχνολογίες και αναδύονται νέες τάσεις όπως το mobile commerce, το livestreaming, η Τεχνητή Νοημοσύνη (A.I.), τα Chat Box, και το 5G, απαιτείται άμεση επανεξέταση και επαναπροσδιορισμός όλων των βασικών αρχών marketing: προϊόν, τόπος, τιμή, αξία, εμπειρία πλοήγησης και προώθηση.
Πως αντιδρά ο νέος καταναλωτής; Ποιες είναι οι συνήθειες και οι απαιτήσεις του; Πως κεφαλαιοποιούμε τα Social Media; Πως θα ωφεληθούμε από τους influencers; Πως θα βελτιστοποιήσουμε το user interface και τα αποτελέσματα; Πόσο βοηθούν τα προγράμματα loyalty και ποια προσέγγιση είναι η πλέον κατάλληλη; Πως χρησιμοποιούμε τα προσωπικά online data, όπως συγκεκριμένα queries των χρηστών, επισκέψεις στη σελίδα και ιστορικό αγορών και πως αναπροσαρμόζουμε το e-shop, ώστε μέσα από την προσωποποίηση να δημιουργήσουμε engagement και να ικανοποιήσουμε τις συγκεκριμένες απαιτήσεις των πελατών με τον βέλτιστο τρόπο;
4η Ενότητα: Whats Next?
Η πανδημία COVID-19 και τα εθνικά, τοπικά και κλαδικά lockdown που προκαλεί, έχουν επιταχύνει την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. To ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η βασική αγορά για την οποία η κρίση του COVID-19 συνιστά μια τεράστια ευκαιρία, δεδομένου και του νέου κύματος έξαρσης που παρατηρείται.
Πόσο έτοιμη είναι η αγορά για την επόμενη μέρα; Τι αλλαγές υποχρεώθηκαν να κάνουν τα e-shop για να αντιμετωπίσουν ένα ενδεχόμενο δεύτερο κύμα; Πόσο έτοιμη είναι η αγορά; Είναι τελικά οι μεταφορές ο αδύναμος κρίκος της αλυσίδας η μήπως υπάρχουν και άλλα σημεία που απαιτούν την προσοχή μας; Τι επίδραση έχει το last mile, πως λειτούργησε στο lockdown και πως λειτουργεί σήμερα; Πόσο επηρεάζει το loyalty και πως επιδρά στην εμπειρία του πελάτη και στη σχέση του με το κατάστημα μια ενδεχόμενη καθυστέρηση;
Μάθετε από τους ειδικούς τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν έστω και την τελευταία στιγμή για ανήκετε στο club των νικητών της επόμενης μέρας!