Είναι γεγονός πως η πανδημία ανέδειξε μια νέα πραγματικότητα, με τους καταναλωτές να αλλάζουν συνήθειες και να εντάσσονται όλο και περισσότερο στην ψηφιακή εποχή. Παράλληλα, η εντυπωσιακή αύξηση του e-commerce και η μειωμένη επισκεψιμότητα στα φυσικά καταστήματα (είτε εξαιτίας του lockdown είτε λόγω μιας σειράς άλλων περιορισμών – μετακίνηση, μάσκες κλπ.), άλλαξαν τις μορφές της Επικοινωνίας.
Πριν τον Covid 19 ωστόσο, έχει προηγηθεί η ανάπτυξη μεγάλων πλατφορμών, η διεύρυνση του πεδίου δράσης των Omnichannel retailers, η επικράτηση του mobile commerce, η δρομολόγηση του livestreaming και φυσικά του Artificial Intelligence (Τεχνητή Νοημοσύνη) και του 5G που οδηγούν εκ των πραγμάτων στην επανεξέταση όλων των βασικών αρχών του marketing. Ως εκ τούτου οι περισσότερες επιχειρήσεις αναζήτησαν λύσεις στο Digital Marketing προκειμένου να μεταφέρουν το μήνυμά τους και προσέφυγαν σε νέους τρόπους προσέγγισης, προσαρμοσμένους στη «νέα κανονικότητα».
Σε σχέση με την τρέχουσα κατάσταση, εντοπίζονται δύο τύποι εταιρειών. Εκείνες που μπόρεσαν να αποδεχθούν έγκαιρα την σημερινή πραγματικότητα και εκείνες που καθυστέρησαν. Για να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση, πρέπει πρώτα να αποδεχθούμε την αλήθεια των πραγμάτων. Είναι αδήριτη ανάγκη να αποδεχθούμε τη νέα πραγματικότητα και να προσαρμοστούμε στα δεδομένα της, δημιουργώντας νέες προσεγγίσεις, προϊόντα ή επιχειρηματικά μοντέλα.
Ποιες όμως είναι οι νέες τάσεις που δημιουργήθηκαν; Πόσες από αυτές τις αλλαγές ήρθαν για να μείνουν; Τι μαθήματα πήραμε; Πόσο έτοιμη είναι η αγορά για ένα νέο κύμα; Αυτά -και πολλά ακόμη- ερωτήματα προβάλλουν επιτακτικά, με δεδομένη την αύξηση των κρουσμάτων και τη νέα έξαρση του κορονοϊού. Όλοι πλέον αναρωτιούνται: «Πόσο μόνιμες θα είναι αυτές οι αλλαγές;» και «πως θα επηρεάσουν το μέλλον μας;».
Η αλλαγή του τρόπου ζωής έχει ωθήσει τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο Διαδίκτυο από ό,τι πριν. Αρκετές εταιρείες κατάφεραν να αδράξουν την ευκαιρία και με τα κατάλληλα μηνύματα, είδαν σημαντική αύξηση στις πωλήσεις τους με έμφαση μάλιστα σε συγκεκριμένες αγορές. Αυτοί είναι οι πρωταθλητές!
Από την άλλη, brands τα οποία λειτουργούσαν παραδοσιακά offline, κατόρθωσαν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να προσαρμοστούν στη νέα αυτή πραγματικότητα, ενώ όσοι δεν υιοθέτησαν τις αλλαγές – γιατί προφανώς τις θεώρησαν πρόσκαιρες – βλέποντας το πως διαμορφώνεται η κατάσταση, ετοιμάζονται με εντατικούς ρυθμούς για την επόμενη μέρα.
Το τριήμερο 9ο e- Business & Social Media World θα είναι λίγο διαφορετικό από τα άλλα, αφού και εμείς θα προσαρμοστούμε στις συνθήκες με ένα Phygital Event στο οποίο θα μάθουμε για τις στρατηγικές που ακολούθησαν οι εταιρείες και τα agencies, προκειμένου να περάσουν τα μηνύματά τους την περίοδο της πανδημίας, σημαντικά case studies επιχειρήσεων που ξεχώρισαν για την καινοτομία και την εφευρετικότητά τους, τα νέα κανάλια τα οποία δημιουργήθηκαν ή αξιοποιήθηκαν, τις αλλαγές στο e-commerce, αλλά και τι είναι αυτό που θα ακολουθήσει, ώστε να συνεχίσουν οι επιχειρήσεις να έχουν την επιθυμητή αναγνωρισιμότητα και τις ανάλογες πωλήσεις.
Πέμπτη 24/09 : Social Media Wolrd
1η Ενότητα: Η νέα στρατηγική
Τώρα, περισσότερο από ποτέ, ο ψηφιακός μετασχηματισμός θεωρείται αναγκαίος για κάθε είδους επιχείρηση. Η αλλαγή μπορεί να έγινε λίγο βίαια, αλλά λαμβάνοντας υπόψιν τα νέα δεδομένα, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσπαθήσουν να σταθεροποιήσουν τα κέρδη τους ξανά, ώστε να διατηρήσουν το μερίδιό τους στην αγορά. Τι μας δίδαξε όμως η πανδημία του COVID-19; Ποια είναι η σωστή στρατηγική επικοινωνίας αλλά και τα κατάλληλα μηνύματα που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα brand κατά τη διάρκεια της πανδημίας; Πώς με λιγότερα χρήματα μια εταιρεία μπορεί να έχει τα μέγιστα δυνατά κέρδη στον κλάδο της διαφήμισης; Πόσο σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν τα analytics σε όλο αυτό; Η νέα στρατηγική επικοινωνίας έρχεται να δώσει απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα!
2η ενότητα: Τα Case studies σε δύσκολους καιρούς
Οι περισσότερες εταιρείες είχαν προγραμματίσει τις καμπάνιες τους από την αρχή του χρόνου. Brands και Agencies προσαρμόστηκαν και αντιμετώπισαν επιτυχώς τις δυσκολίες και τις προκλήσεις των προηγούμενων μηνών. Φυσικά, δεν ήταν λίγες εκείνες που άργησαν να πάρουν το μήνυμα και στη συνέχεια «έτρεχαν» να προλάβουν τον ανταγωνισμό. Πώς κατάφεραν να το διαχειριστούν; Τι ενέργειες έκαναν για να καλύψουν το χαμένο χρόνο;
Από την άλλη υπήρξαν brands που από την πρώτη στιγμή λειτούργησαν υποδειγματικά και με τη χρήση των κατάλληλων μηνυμάτων κατάφεραν να κερδίσουν τον καταναλωτή, θέτοντας παράλληλα πιο σταθερές βάσεις μεταξύ brand και καταναλωτή. Τι μαθαίνουμε από αυτές τις δύο διαφορετικές προσεγγίσεις;
3η ενότητα: Τα νέα κανάλια προβολής
Οι νέες συνθήκες απαιτούν και νέους τρόπους δράσης. Δεδομένου ότι “Content is the King” πόσο τελικά βοήθησε το περιεχόμενο την περίοδο αυτή τα brands να διατηρήσουν τις θέσεις τους; Επιπλέον, παίρνοντας σαν παραδοχή ότι οι influencers είναι σημαντικοί για να οικοδομήσει ένα brand εμπιστοσύνη και να φέρει περισσότερα leads, πόσο λειτούργησε αυτή η προσέγγιση; Τι θα έπρεπε να προσέξουν τα agencies; Με ποιο τρόπο τα podcasts μπήκαν δυναμικά στο παιχνίδι, αλλά και στο πλάνο κάθε εταιρείας; Πώς πρέπει οι επιχειρήσεις να αναδιοργανώσουν τη στρατηγική των Google Ads; Πρέπει να ξεχάσουμε όσα ξέραμε ή απλά να τα προσαρμόσουμε στη νέα πραγματικότητα; Αλλάζει το marketing ή ο τρόπος εφαρμογής του; Αυτά και πολλά ακόμη είναι τα ερωτήματα που θα απαντηθούν στο πλαίσιο της 3ης ενότητας του συνεδρίου.
4η ενότητα: Η επόμενη μέρα
Ζούμε ιστορικές στιγμές αλλά εξακολουθούμε να μπορούμε να επιλέξουμε το που θέλουμε να είμαστε την επόμενη μέρα.
Το ερώτημα είναι πόσα ακόμα πράγματα θα αλλάξουν και πως θα είναι τα Social Media και οι στρατηγικές των εταιρειών όταν όλο αυτό τελειώσει. Οι επιπτώσεις είναι προφανείς, καθώς και οι τακτικές marketing που βέβαια θα είναι διαφορετικές για κάθε βιομηχανία. Τι θα έχουμε μάθει από όλη αυτή την περιπέτεια και πως θα πρέπει να προσαρμοστούν οι retailers σε μια νέα ψηφιακή πραγματικότητα, που όπως φαίνεται ήρθε για να μείνει. Ποια είναι τα νέα εργαλεία που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας expert, αλλά και πως θα μπορέσει κάποιος να κάνει e-shop μέσα στα social media το οποίο θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα; Πόσο αναγκαία είναι η συμβολή των ειδικών για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των επιχειρήσεων και την επιστροφή στην κανονικότητα;
Το μέλλον απασχολεί κάθε επιχειρηματία, για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας της επιχείρησής του. Το θέμα είναι ποιες εταιρείες θα βρεθούν αύριο σε pole position.
Αυτός είναι ο λόγος που η 4η ενότητα έχει ιδιαίτερη βαρύτητα. Γιατί το μέλλον είναι εκεί και μας περιμένει!